Resepi : Bebola Kentang Bercheese


Salam semua...
Arini mood rajin pagi2 nak update blog...
Sebabnya semalam ada try resepi baru...
Olahan dari resepi dekat group FB Resepi Ringkas....
Tapi biasa la daku menderhaka sikit dari resepi asal sebab ikut apa yang kat rumah je...
Malas nak turun bawah poie kedai cari barang2 yang xde...hehe

Bahan - bahan ;

- Ubi kentang ( ikut suka nak banyak mana )
- Cheese slice
- Udang
- Sayuran - diracik halus / disagat halus ( mi guna carrot )
- Lada sulah ( serbuk cili pun boleh )
- Telur
- Serbuk roti

Cara-cara :

- Rebus kentang sehingga empuk dan lenyek2 kan
- Potong slice cheese kepada 4 bahagian
- Letakkan udang, carrot dan lada sulah atas slice cheese tadi



















- Tutup dengan slice cheese



















- Kepalkan bersama kentang yang telah dilenyek tadi menjadi bebola


















- Celup dalam telur dan salutkan dengan serbuk roti



















- Simpan dalam freeze dalam 3,4 jam
- Baru la digoreng...




















Senang kan....sedap dan bercheezy gitu...

Mi buat sebab anak dara tecik tu xmo makan nasi..
So, ni salah satu alternatif mi nak bagi dia makan jugak karbohidrat kan...
Yang penting ada sayur....baru dia mau makan...

Selamat Mencuba.....

2 ulasan:

Allene berkata...

anis... sedapnya.. aku nak buat....

achiek anis berkata...

buat la allena...anak2 mesti suka sbb no salt kan...so adeel pun leh mkn...:)

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015